Duktig heeeest

 Hejjj :) Tänkte berätta om min morgon . 
Jag vaknade kl kvart i 7 ( då jag egentligen skulle vaknat kl halv 7 ).
Jag och  mamma åkte till stallet så fort jag hade bytt om och ätit en macka. 
(vi hade morgon passet )
  • Ge alla kraftfoder.
  • ta ut alla i hagen 
  • ge dom hö 
Det är vad man ska göra på passet ! sjönt ... I rävhagen har man lör/sön och det är från kl 8-6/halv 7. 
Places fick stå inne när vi tog ut alla och gav dom hö ( utom den som står i samma hage som places ,han fick bara lite att äta på medans jag red places ) 
Jag borstade av honom och mamma mockade ! Sen sadlade jag och fixade i ordning honom och mig sen red jag och mamma cyklade brevid ! vi red "typ" hem till oss så mamma åkte hem och jag red tillbaka ! sjukt mysigt att rida ensam ! 
Brukade ofta göra det på Madicken och det är så sjukt mysigt man kan bara rida runt och prata med hästen haha ...
 
När jag hade kommit hem till stallet tog jag av honom träns och allt . tog på han grimman och sa till att han skulle stå still när jag skulle lägga ifrån mig sadeln och träset på en sadel/träns hållare som sitter utanför varje box . 
Han var jätteduktig stod stilla och kollade mest på vad jag gjorde ( han var inte bunden )
sen tog jag in honom i vattenspiltan och dushade av honom där han var svettig ! 
 
sedan gick jag ut med honom i hagen och gav honom och hans kompis som står i samma hage deras hö . Fyllde även på vattnet så dom har vatten ( brukar göra det varje dag ) 
Jag gick in och lämnade detas hösäckar på deras boxar sen sopade jag där places hade stått och så fixade jag places mat /kraftfoder .. Kommer ett inlägg med vad han äter och så kan jag visa i ett videoklipp vart han står m.m om jag kommer ihåg det ! haha ...  
 
Kraaaam /E 
 

Kommentarer
Postat av: Places matte :)

Duktiga häst! Och duktiga Elin :) skönt att allt går bra för er!
Pussa han från mig :)

2013-07-14 @ 17:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0