Hopp över dike ?!!!! Ofc

Hejsan ! Eftersom vi inte har internett här har jag inte kunnat blogga på hur länge som helst ! Men nu har jag som tur var kan jag komma in på blogg.se genom safari. Det är segt men det funkar ! Tänkte berätta lite om gårdagen . Jag och Vickan red ut i går på en lång och mysigt ritt !!!! Det var lite diken här och var och Davy( Vickans D-ponny) hoppade såklart över ! Sedan kommer jag med "min" lilla travare som aldrig hoppat dike förut efter . Ja de gick väl sådär först (han snubbla över. ) men på slutet hoppa han faktiskt !!! Riktigt nöjd över honom . Idag red vi en annan ritt och hästarna var helt knäppa /galna !! Dom letade fel i allt och blev rädd för t ex en bil som dom har sett förut . Men dom var i alla fall jättepigga men dom slutade att vara spända när vi kom ut på en äng och travade där .så mysigt . Vi tyckte det var så fint där så vi tog lite kort ! Och Places gick I FORM !!!! Helt underbart !! Sedan hoppade vi över diken i hagen och då blev han överpigg och bockade 1 gång efter hindret (som tur är,är jag van med hästar som bockar mycket ) så jag satt kvar . Men jag sa till han på skarpen att han inte får göra så ! Jag vill inte att han ska få en ful vana i att bocka som Madicken och Pascal hade i början (nu har dom ju slutat med det ) ! Men han skärpte sig och var jätteduktig . På 5 dagar i ganska lugn träning har han : börjat hoppa dvs han böjer på frambenen i hoppningen (de gör ej travare) och gå i form (ibland .när han har lust) haha och han skummar så sjukt mycket nät jag bara har travat på honom ett litet tag . Jag har en duktig travare . kram /E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0