Lite om mig !

Hej ! Mitt namn är Elin är 14 år.Jag har en helt vanlig familj som består av Mamma ,Pappa och syster. Vi har även 2 hundar som heter Viggen och Jasen. Mitt liv består av familj, vänner, hundar och mesta av allt hästar.
Jag har ridit i nästan hela mitt liv då min älsta syster har haft hästar . Den första ridskolan jag gick på hette Dahlems ridskola tror jag ( det var så längesen så jag kommer inte ihåg) Jag trivdes väldigt bra där ( eller jag hade ingenting att säga om dom hästarna) Men dom skrittade mest och kanske travade lite ( sega gamla tråkiga hästar) Men jag trivdes. I den gruppen jag gick i hade man en egen häst som man tog hand om . Jag hade då en som hette Zalmiak och så red jag någon annat sto. Jag vet inte vad hon hette men hon var en liten sur b-ponny som hatade allt och alla. Efter ett tag tyckte min pappa att jag skulle byta ridskola till en annan då han tyckte att jag skulle utvecklas mer i min ridning . Jag var helt emot den tanken ! Men jag bytte endå till rävhagens ridskola ( och jag är sjukt nöjd att jag bytte ridskola till wrk) Jag trivdes väldigt väldigt bra där och alla där var snälla . Jag red i den gruppen i ca 3 år sedan bestämde jag mig för att gå upp i en högre grupp där mina kompisar som jag hade träffat i den "lilla gruppen " gick i . Men jag kände att 1 gång i veckan var för lite så jag blev även fodervärd till en b-ponny som heter Madicken ( 8år) hon vad en envis liten gotlandsruss men vi var bästa vänner och jag trodde jag aldrig att jag  skulle få en sån relation med en ponny som jag har med henne !Jag hade henne i 2.5 år och ..2012 började jag att hyra en häst på ridskolan som heter Frances ( en ridhäst ) som jag bara skulle ha som tillfälligt då Jan ( ägaren och min ridlärare ) skulle hämta en C-ponny till mig som jag skulle hyra. En dag när jag stod och borstade Frances kom jan med en helt underbar söt liten C-ponny . Han sa till mig : här är din ponny Pascal . Jag har aldrig sett en sån söt ponny som han... 2013 red jag för Jan på pascal. Han var en pigg ponny med mycket kapacitet. En dröm ponny.. Vi blev genast bästa vänner och han kom till mig då jag ropade älskling till honom . ( den känslan är underbar) Efter varje lektion med Jan kände jag mig nöjd. Tack vare Pascal ! Eftersom det hade gått så bra på lektionerna var jag redo att börja tävla på den 6 åringen. Vi tävlade i 60 och 70 cm (då han aldrig har tävlat förut mer en kanske en tränings tävling )  I 60 cm gick det väldigt bra han var väldigt vinglig då han brukar bli det när han är nervös men hoppade väldigt fint. i 70cm blev han över taggad och han brukar alltid bocka (HÖGT) och det var väldigt halt på banan då det hade regnat hela förmiddagen. Så ja han bockade och halkade när han kom ner med frambenen och vi gick omkull ..... Men innan hade han hoppat som en gud. jag får berätta mer om mina sommarpaner då jag inte har Pascal ( han är på bete) så  jag och mamma ska hämta en ridhäst som vi ha ha i Ninnas stall ! <3 Kram E
 
Pascal
 
 
 
Madicken :
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0