Sommarplaner

Hej igen ! som sagt ska vi hämta hem en ridhäst som heter Places (Go Places) Jag hittade honom på Hastnet och blev helt kär i bilden. Jag visade annonsen till mamma och hon mailade ägaren direkt ! yay ....
Ägaren berättade att Go Places var en Travare ... Men Madicken var ett russ som tävlade i travet och jag red till henne så hon tex kunde gallopp, galoppombyten , skänkelvikning , hoppa mck högt , gå i form väldigt lätt . så jag betsämde mig för att provrida honom fast han är en travare som kan sticka hur lätt som helst med mig. Jag kände eftersom jag hade "hjälp" Madickens ägare att få Madicken så fin vill jag även hjälpa andra som vill få sina hästar " fina" . Jag provred honom och han stack mer en jag hade tänkt mig ... Men jag brydde mig inte speciellt mycket jag visste att detta skulle bli jobbigt ! Vi bestämmde ännu en träff med ägaren om att jag skulle prova rida honom . Vi tog med oss mitt träns och gummiband . Han gick mycke bättre och jag fick även upp honom i gallop ( inte fin galopp ) sedan började jag rida honom nästan varranan torsdag för att få ett band mellan oss . jag och mamma har bestämt att detta ska bara vara en sommarhäst och jag ska börja hyra igen på hösten när alla kommer från betet .. Vi hämtar Places om ca 2 veckor och jag är sjukt glad över det ! TAGGA TAGGA ! Skulle inte klara av dett om inte jag hade min mamma som kan mycket om travare
(då hon har haft en ) och är intresserad av hästar och hjälper mig på sin lediga tid <3 Tack... Kram E

Places :

 
          
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vickan!

guv vad kul med hästen och guh vad kul att du skaffat blogg! :D <3

Svar: Jo verkligen ! <3 Började sakna att blogga efter ett tag <3 :*
Elin

2013-06-18 @ 15:32:14
URL: http://victoriagadd.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0