Dressyrträning + lite allmänt

Tänkte börja med att skriva om dressyrträningen idag . Jan är i Stockholm så Mathilde var våran ridlärare idag vilket är superkul ! Perica är brunstig så hon var allmänt sur och tvär när jag fixade iordning henne . Självaste träningen var mest inriktat på tempoväxlingar Ica mycket böjning och ja sin egna sits och hur man själv rider oså. Perica var verkligen AS hon orkade nästan inte trava i det tempot som hon brukar . Jag hade sporrar och dressyrspö men det brydde hon sig inte speciellt mycket på . Men när jag "väckte " upp henne ordentligt blev det mycket bättre! Hon gick så sjukt fint iform mestadels av tiden , de var galoppen hon inte var helt perfekt som hon brukar vara haha . Men det med segheten beror på att hon är brunstig . Sen tog jag in henne och myste med henne och då var hon supergullig och var sig själv . Lilla humörsponnyn:) 

Sen åkte jag hem och åt mat oh duscha , Zandra och jag åkte sedan till Maxi för jag skulle köpa lite saker och även hon . 

Igår var jag då på gröntkortkursen spm jag går tillsammans med Nora och Ida . Det har inte blivit av att jag tagit grönt kort pga att jag tycker faktiskt att det är ganska onödigt att göra det med sin förälder och sen måste man göra om det efter 14 år . Ni fattar vad jag menar ha ? Men absolut om man vill tävla Nu och man är 9 år så självklart ska man ta det med en förälder då och göra om det efter några år ensam men jag kände att jag vill hellre satsa 110% på detta :) 
Det är en väldigt bra kurs vi kommit till väldigt trevliga personer som vi har bra diskussioner med :) vi har typ små "prov" varje gång men det är bara kul ! Detta är ju det jag brinner för så varför inte satsa 110% :) 

Morgondagen blir inget speciellt jag ska ju gå i skolan oså , sen ska jag väll träffa någon kompis eller nått ej bestämt.  Kram /E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0