Första träningen på sits och balansveckan

Hej !!! Jag och Alva gick in i stora ridhuset kl 17.00 och Alva skulle bli longerad kl 17.30 för Cilla ! så jag fick rida fram henne ordentligt. Hon kändes väldigt seg och så. Jag red på en volt nere på andra sidan när Alva red för henne. Shiiit va duktig hon var ! Hörde bara att hon var lite sne och så men mest beröm. Sen fick jag rida/longeras hon var superseg/bongstyrig i början och jag red hemskt ( tycker jag ) men jag hade spö och hon slog till lite med longeringsspöt och då blev hon på hugget haha ;) Sen i galoppen hade hon inte balansen att galoppera (volt) men i första varvet gick det super men i andra ( som hon har svårt med) var hon bara jobbig . hon och jag visade verkligen vad vårat problem är . och Cilla var så bra och förklarade superbra hur jag skulle göra och tänka . Och det måste ju läras in i bådas huvud innan det går som en smäck. Hon gick i alla fall super fint verkligen ! Nu efter träningen har jag fått veta mina olater och det känns så bra att veta då jag kan träna på det ! T ex att jag lutar mig lite för långt bak, jag har fått den olatan för att jag har inte blivit tillsagd om att jag lutar mig bak. och då blir det en vana tyvärr . Men det ska jag verkligen träna och tänka på !!! imorgon ska jag och alva rida tillsammans för Cilla och då ska vi träna på våra olater vilket ska bli super super kul ! Är så taggad ! Både jag och Perica kommer komma varandra närmare nu efter detta då vi får reda på vad jag ska tänka / träna på så att vi båda blir felfria. Jag ska rida Kurre i morgon och jag kanske ska rida med Mathilde
( en tjej som är i stallet är "vikarie" för oss t ex och lär ut andra barn i ridningen) hon rider Ninnas häst medans Ninna är borta så vi kanske ska rida . . tror det blir banan och då ska jag nog träna honom i skänkelvikningar och ja dressyrträning och tänka på mina OVANOR ! :) På en kvart / 20min har jag lärt mig så sjukt mycket ! film kommer !

Vad är felet med denna bild från idag ( början av träningen) ?
Svar : Jag lutar mig bak ( olata )

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0