Ridningen igår "dressyr för Jan "

Ja hur gick det då igår kan man undra ?! I mina ögon gick det verkligen piss , hon är verkligen en humörsto . Går det bra på hoppningen går det oftast piss på dressyren och tvärt om . inte alltid dock . 
I alla fall så vet ni att det gick super på hoppningen förra tisdagen . Och jag kände idag att hon lyssnade väldigt bra på hjälpmedlerna vilket hon inte alltid gör när hon är på sitt dåliga humör . Fram ridningen gick super hon var pigg och jag kunde styra henne vart som helst nästan . Sen när det kom till självaste träningen blev det jobbigt för henne ! Hon ville inte alls lyssna på mig eller styras . Allmänt jobbig litet sto . Och i ett galoppvarv har hon väldigt svårt att galoppera gå hon blev bongstyrig och tyckte inte om att jag sa till henne och ville att hon skulle ut på volten igen och ta sig en galopp . 
Men i andra varvet gick det mycket bättre ! Jan gav mig mer tips då vilket visade förändring . 
 
Efter ridningen fick hon gå in ( som hon alltid gör ) och så tog en tjej som heter Sofie henne och tog av henne sadeln m.m ( hon hyr Skelleton)  Så jag "mockade" ridhuset efter oss . 
 
Vi hade teori efter som  var rolig . typ alla skrattade och så så det var kul !
 
Efter teorin fixade vi kvällsmaten ( hästarnas enselage) typ som hö fast blötare typ ;) så var vi där ett tag och hade roligt snackade och gjorde massa knäppa saker som att ha en tävling att "den som hoppar upp sist på balen får bjuda på fika nästa gång" fjantit men ja . Ida förlorade haha . Så hon får bjuda på fika nästa gång . 
 
De var nog det mesta jag kunde säga om ridningen . 
Hope you like it 
Kram / E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0