Stormen Simone

Idag var det då skola ! fösta dagen efter höstlovet .
Det gick allmänt bra i skolan var inte speciellt ansträngande.
Jag slutade kl halv 4 och rusade hem och åt en macka och väntade på att Zandra skulle komma hem och skjutsa mig till stallet ( ninnas stall ) och så skulle jag rida Kurre.
Jag fixade iordning honom snabbt och sadlade honom och tog på ett reflextäcke och tränsade honom och red till ridhuset och kolla ifall något ridhus var ledigt . vilket det var TACK !!!!
 
Usch va det regnade och blåste när jag red ! det bara dånade heela tiden . men det gick bra . han skötte sig fin fint . red hem och då blev det verkligen becksvart men som tur är så hade jag då reflextäcke på honom såå alla såg mig imörkret . när ja kom till stallet var Nora där så vi pratade och så .
 
 
Vi ska ta grönt kort kursen ihop och den  skulle ha börjat idag men mamma ringde och sa att folk varnar att gå ut och så och att träd ramlar och allt . ( kursen är i en skog typ ) så det är ganska farligt att åka bil om träd ramlar o så . så vi ska få böckerna och allt som vi ska plugga på ! så det blir massa pllugg haha :) Läste precis att ett tak har ramlat från ett hus FATTA läskigt !! folk ramlar när dom är ute !!! Tycker dock det är urlöjligt att döpa en storm ! Hahah jaja! 
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/2/
 
http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2013/10/Stormen-Simone-i-faggorna/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0