vindskydd i ett dygn !

Hej  tänkte skriva om de jag skrev om i förra inlägget . Vi som var där är lediga idag eftersom typ ingen sov något och det var sjukt ansträngande ! 
 
I alla fall så kom vi dit kl 11 kanske . ( i en hällmark typ) sen åt våran lunch ( jag hade pastasallad) sen gick vi upp för en liten backe där vi skulle bygga vårat vindskydd . vi blev indelade i 7 grupper och jag kom med : Alicia , Oskar ,Daniel, Ludvig och någon till som jag inte kan namnet på. Men  vi byggde i alla fall upp det och så famlade det isär så vi fick bygga upp det igen . och vi hade spänt fast det ännu mer nu så den var jättebra ! så såg det up typ vår var lite mer stadig för vi hade tjockade pinnar. 
sen fixade vi eld och så gjorde jag och alicia en liten inhängnad runt vårat vindskydd med nerhuggna (små) träd som vi kunde sitta på och så höjde vi uppdom så vi inte satt på marken . vi gick och hämtade massa ormbunkar också som vi skulle sova på ( under liggunderlaget) så det blir varmt. 
 
vid 6 lagade vi mat och åt korvgryta ( äckligt !!!!!!!)  
sen fick vi tid att göra vad vi ville ett tag . sen hade vi lekar som var gaanska roligt,  typ kluringar och så . 
 
kl 8 bakade vi pinnbröd och så" grillade " vi brödet . Alicias blev för kladdig så hon tappade den och så. haha 
kl 10 gick vi och la oss och jag somnade ganska sent eftersom det blåste mycket . sen mitt i natten drog jag igen de där "ansikts hålet " i sovsäcken så det inte kom in något kall och det var så sjuuuuuukt mysigt ! det låste verkligen skjukt mycket och regnade men jag låg som en mask och hade det as mysigt hahah :) 
Alla vaknade kl 7 och vi packade ihop . rev ner allt och städade undan ALLT . vid 10 kanske cyklade vi hem med all packning eftersom jag orkar inte cykla förbi mitt hus till skolan och sen tillbaka . 
 
de var lite snabbt skrivet om min dag igår och lite idag 
Kram /E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0