Dressyrlektionen

Gick bättre än vad jag trodde!Hon var pigg hon och glad under hela passet, red fram henne i stora ridhuset , det gick bra och så, skrittade , travade och galopperade henne och gick mycket på volter för att mjuka upp henne. Sen när det var dags att börja red jag in i lilla ridhuset och så pratade vi med Cilla lite och så undrade hon vad jag tycker är bar och vad som jag tycker är mindre bra. Så frågade hon vilket var jag tyckte hon går bäst i och jag tycker då hon går bättre i höger ( hade bara ridigt henne 1 gång innan i stan så jag tyckte bara att hon gick bäst då ) Så vi började i det varvet. Gick på en volt under hela passer och då gick jag träna mycket på böjningen och så . Fick många tips och att jag måste bli mer bestämd mot henne , just nu är jag för snäll mot henne . Jag är ju som sagt van med Perica som man måste vara superförsiktig med .Men jag fick även lära mig hur jag ska hantera henne när hon blir lite för pigg. och hur jag få henne att "gå i form" . Kände mig faktiskt nöjd efter ridningen . jag måste också tänka på en massa saker hur jag ska vara i min sits och så . men det är första gången och det är ingen dressyrhäst och jag är inte världens bästa ryttare som kan göra allt. Men vi kommer lära känna varandra . Imorgon ska jag och pappa åka till dharve och lämna tillbaka det som inte passade sen ska vi köpa stigbyglar. :) Bilder efter dressyrträningen ! Fina häst <3 
 
( ser ut som om jag inte har några tyglar på men jag håller i dom och dom sitter fast i tränset ) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0