första ridningen i stan med Macca

åkte till stallet direkt efter skolan och tog in Macca. mockade och borstade henne fint och bara tog det lugnt. Nora skulle rida ut med Fia och jag ville hellre rida inne , men jag sadlade henne och så men hoppgjorden vi köpt är alldeles för liten så vi ska lämna tillbaka den och ett ländtäcke imorgon . mamma kom till stallet innan jag sadlat för hon skulle på ngt möte om insläpp/utsläpp. Men jag gick iväg till ridhuset och Fia och Nora gick med mig till ridhuset och sen gick dom till skogen. När jag kom dit red det 2 st och 2 stod med sina hästar och skulle precis gå. så jag gick in dit och skrittade runt och hon tyckte det var superkul! sen kom det 1 till och så skulle dom hoppa där inne så dom hade plockat fram massa bomar och hinder. Men Macca skötte sig så GRYMT bra !!! måste erkänna att detta var nog den bästa ritten med henne! hon gick på tygeln( gick i form) och var väldigt lystningshörd . Dock var jag sämst på galoppfattningen. och detta kommer jag då skylla på stigbyglarna! fick inte allt något bra stöd alls. så vi ska köpa stigbyglar imorgon !! kommer inte klara hoppa i dom hahah jo men ni fattar. Men i alla fall så kände jag mig bara ivägen när dom hoppade runt där. så jag fick mest gå på volt vilket gick bra men sen kom det 2 till så det var typ 7-8 pers som skulle rida där . så jag kände att eftersom hon endå var så grymt fin så tyckte jag det räckte där så jag travade/skrittade av henne och så gick jag med henne hem . Imorgon är det privatlektion i dressyr ( TAGGA) ska bli sååå grymt roligt speciellt när jag sett va fin hon kan bli när hon anstränger sig !Kram/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0