Hej !

Oj va mycket som har hänt sen jag bloggade sist därav ingen blogging  ... Igår klämde Viggen sin svans i dörren och mamma kände igenom honom och han blödde ingenting, sen när Viggen och Jasen åt sin  mat stod jag bakom V och han viftade glatt på svansen och jag kände att det stratt på mina ben men dom hade precis varit i snön så jag trodde det var för att han var blöt så jag gick därifrån och såg på tv istället . Sen ropade mamma på mig att jag skulle komma så gick jag till köket och såg att ådet var blod över allt. Han hade ju gått runt och viftat på svansen på undervåningen .. Så han hade tydligen slått i "blodblåsan" så det blev ett sår och började blöda . Så nu går han med bandage på svansen och stygn lite här och var sen operationen . Lilla Viggen då , idag har jag då varit i skolan sen gått med hundarna sen åkte jag och mamma till stallet och mamma longerade henne på volten och på ena sidan var det snö så hon plumsade glatt där . Jag mockade och fixade allt inne medans hon longerade. Macca är lite svullen i båda bakbenen pga fodret och så , ingen överansträngning eller så men  de är bra att Longera henne då och om hon går i snö jobbar hon med alla muskler typ , vilket hon behöver :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0